یادمان آیت الله صدری

اسوه تقوا و پرهیزگاری ، عالم وارسته و فقیه فرزانه حضرت آیت الله حاج سید یدالله صدری (ره)

یادمان آیت الله صدری

اسوه تقوا و پرهیزگاری ، عالم وارسته و فقیه فرزانه حضرت آیت الله حاج سید یدالله صدری (ره)

یادمان آیت الله صدری

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله حاج سید یداله صدری ، اسوه اخلاق و فضیلت و تقوا - از علمای وارسته و مجاهد غرب کشور بودند که سالهای متمادی در خرم آباد لرستان منشاء خدمات بزرگ معنوی و اجتماعی به اسلام و انقلاب و مردم شهیدپرور این خطه کشور اسلامی بودند و با مجاهدت های فراوان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا نمودند.
ایشان به شاگردی مراجع بزرگ تقلید مانند حضرات آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی (ره) مفتخر بودند.
-----------------------
از علاقمندان به این عالم بزرگ دعوت می شود هرگونه پیشنهاد و نظر خود و همچنین آثار متنی و تصویری یا خاطرات مربوط به ایشان را از طریق این سایت با ما در میان بگذارند و یا به دفتر مسجد صاحب الزمان (عج) خرم آباد تحویل یا ارسال نمایند.

با آرزوی فرج حضرت صاحب الزمان (عج)

وبلاگ بلاگفا sadri87.blogfa.com

 آیت الله صدری -2

 (اگر تصاویر را ذخیره نمایید در اندازه بزرگ نمایش پیدا می کند)

بسم الله الرحمن الرحیم

 الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و اله الطاهرین و علی اهل بیته المعصومین

 اینجانب سید یدالله صدری فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقا سید غلامرضا ابن ثقة الانام آقا سیدصدرالدین ابن سید السادات العظام آقا سید نصراله از سادات شاهرخی- متولد سال 1340 هجری قمری در خرم آباد در سن یازده سالگی مشغول به درس خواندن در مدرسه دولتی آن زمان شدم و در سال 1316 هجری شمسی دوره ابتدایی را تمام کردم .

زندگی بنده در زمان اختناق و دیکتاتوری رضاخان شروع شد و در کمال سختی می گذشت . در آن زمان خبری از حوزه های علمیه نبود و همه تعطیل شده بودند و من چون در خانواده ای روحانی رشد کرده بودم مایل به تحصیل حوزوی بودم . هرچه تفحص کردم کتاب جامع المقدماتی را تهیه کنم ممکن نبود. تا اینکه کتاب کهنه و مندرسی  را به دست آوردم و به همراه بعضی از رفقا در خدمت مرحوم حجت الاسلام حاج سیدحیدر طاهری که از علماء خرم آباد و از شاگردان مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی بودند صبح های زود مشغول به درس شدیم .بعضی اوقات هم تعطیل می شد . تا اینکه جنگ جهانی دوم شروع و اوضاع کشورهای ان روز به هم خورد و کشور ایران هم با رفتن رضاخان وضع دگرگونی پیدا کرد.

در این موقع حوزه های علمیه شروع به فعالیت کردند . ما هم روی علاقه ای که داشتیم جهت تحصیل به بروجرد رفتیم . دو سال در بروجرد اشتغال داشته و سپس بعد از آن که  حضرت آیت اله بروجردی به قم رفتند ما هم مهاجرت نموده و به قم رفتیم . در حدود هشت سال در قم اشتغال داشته و بعد از آن که حوزه علمیه خرم آباد تشکیل شد و حضرت آیت اله کمالوند به خرم آباد  آمدند در خرم آباد  مشغول تحصیل و تدریس شدم و امور قسمتی از کارهای مدرسه در دست اینجانب بود . و بعد از فوت حضرت آیت اله کمالوند و مدتی که حضرت آیت اله مدنی در خرم آباد  تشریف داشتند اداره امور حوزه با اینجانب بود و تا به حال مدیریت حوزه به عهده اینجانب است. والسلام علیکم و رحمة الله  و برکاته

 

 الاحقر سید یدالله صدری

دست نوشته ای از آیت الله صدری-ره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی